Aquest és el Mirall de l'Amistat : Als alumnes a través del diàleg expressen i decideixen de forma democràtica si la conducta dels seus companys és adequada o no. En cas afirmatiu es col·loca un gomet en el marc de la foto i se la posa dins el mirall, en cas contrari no se li posa cap gomet i es col·loca la foto en el marc del mirall. La intervenció de la mestra és escassa, només de forma puntual per tal suavitzar i donar oportunitats a aquells alumnes que per la seva conducta quasi mai són se'ls posa dins el mirall, aleshores podem oferir al grup l'opció de posar-los un gomet petit i així els animem per tal que millorin els seu comportament. El mirall és una manera molt justa de treballar les normes, els valors i potenciar les bones conductes ja que els propis companys/es són els que jutgen i decideixen . Després de dos trimestres la valoració que hem fem és molt positiva, el clima de l'aula a millorat considerablement.
Felicito a.... : els companys/es per votació individual voten al millor alumne de la setmana, tots el feliciten i li donen la màl i fan dos petons. Durant la setmana tindrà una sèrie de privilegis com per exemple : donar la mà al màquista, anar a jugar al racó que vulgui, ajudar a la mestra,(...).
LES NORMES DE L'AULA : que anem treballant poc a poc les pengem en el plafó , i les anem recordant dia a dia amb el joc " Que volem a l'escola", aquest joc consisteix en fer un llistat de coses
que ens agradem que es faci a l'escola i coses que no. Els alumnes ho diuen i també ho podem escriuen a la pissarra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario